شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۶۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۱۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۳۷۵۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

واسط سامانه آموزش مجازی

یكشنبه ٢١ تیر ١٣٩٤ ساعت ٨:٥٥ ق.ظ   ( بازدید : 763 نفر )


ابتدا كه شما به پرتال آموزش مجازی وارد مي­شويد، صفحه اصلي پرتال را با اخبار سايت ودرسهايي كه ارائه مي­دهيد يا اخذ كرده­ايد مي­بينيد.

با صرف كمي وقت مي توانيد با واسط آشنا شويد. Moodle از تعدادي واسط قراردادي در سراسر سيستم خود استفاده مي كند. به روز رساني دوره­اي و مطالب مهم در وسط صفحه اصلي Moodle ظاهر مي­شود.

در طرف چپ صفحه، شما بلوكهايي مي بينيد كه دوره­هاي قابل استفاده و اخبار سايت را ليست مي­كند بلوكها براي نگهداري انواع ابزار و محتوا مناسبند. من در سراسر كتاب از عبارت بلوك استفاده خواهم كرد.

 

زبانها

شما مي توانيد در سمت راست بالاي صفحه منوي آبشاري براي گزينه­هاي زبان ببنيد. از آگوست 2004 (مردادماه 1383) Moodle براي توسعه در جوامع به 40 زبان ترجمه شده است.

هر كسي كه از Moodle استفاده مي كند، شامل دانشجو و استاد مي تواند زبان خود را انتخاب كرده و براي آموزش دستورات را مشخص كند.

به عنوان مثال اگر بخواهيم سايت را به زبان نروژي ببينيم، عناوين سيستم به اين زبان ترجمه مي­شود. اما با تمام اين تلاشها Moodle نمي تواند محتواي كاربران را ترجمه كند. تمامي محتواهايي كه توسط كاربران نوشته شده است به همان زبان نوشته شده باقي مي­ماند.

 

شما مي­توانيد تنظيمات زبان را در صفحه اصلي و هر دوره­اي كه ملاحظه مي­كنيد، انتخاب نماييد. همچنين به عنوان استاد مي توانيد دانشجويان را مجبور كنيد كه از يك زبان معين استفاده كنند. اين ويژگي خاص براي تدريس دوره­هاي زبان كاربرد دارد كه شما بخواهيد كل صفحه به زبان مورد نظر نمايش داده شود يا شما مي توانيد به سادگي دانشجويانتان را به چالش بيندازيد بطوريكه كلمات واقعاً مبهمي را انتخاب كنيد و از آنها بخواهيد كه آن كلمات را حدس بزنند.

 

سيستم راهنماي Moodle

در سراسر Moodle شما يك علامت سؤال را كه دايره زرد قرار داده شده است، ملاحظه مي­كنيد. اين لينكي به سيستم بسيار گسترده راهنما در Moodle است . هر چند شايد شما پس از خواندن کل اين مطالب خيلي به آن نياز نداشته باشيد. گروه پشتيباني Moodle سخت در تلاشند تا سيستم كمكي تهيه نمايند كه كاملاً به آنچه شما در آن لحظه انجام مي­دهيد مربوط باشد.

زماني كه آيكون علامت سؤال را فشار مي­دهيد، يك پنجره جديد براي كمك به شما باز مي­شود كه ورودي آن كلمه مورد سؤال شماست. پس از اينكه فايل كمك را خوانديد، شما مي توانيد با انتخاب گزينه" Close this window "، پنجره كمك را ببينيد و يا با انتخاب "Index of all help files " ساير فايلهاي كمك را ببيند. حالا شما مي توانيد هر كدام از موضوعات را از هر قسمت از  سيستم كمك انتخاب كنيد.

 

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۷۹۷۲ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۱۲ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۳۷۱ بازدید)
شعار سال (۸۰۳۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...