شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۶۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۰۴۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۶۳۸۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

انجام تنظیمات اولیه

چهارشنبه ٧ مرداد ١٣٩٤ ساعت ١٣:٨ ب.ظ   ( بازدید : 1409 نفر )


پس از کلیک بر روی لینک جلسه مورد نظر و انتقال به صفحه وب کنفرانس مجازی منتظر بمانید تا کلیه ماژول ها و اطلاعات مورد نیاز توسط مرورگرتان دریافت و بارگذاری گردد. فرآیند دریافت اطلاعات از سرور طی یک نمودار میله ای به کاربر نمایش داده می شود.

پس از تکمیل این مرحله وارد جلسه وب کنفرانس مجازی خواهید شد. پس از ورود کاربر، صفحه تنظیمات صدا بعنوان اولین صفحه ای است که نمایش داده خواهد شد.

 

 

در این صفحه دو دکمه وجود دارد که وظیفه آنها تنظیم صدای  بلندگو و میکرفن است:

Listen Only : با کلیک بر روی این دکمه، کاربر بعنوان شنونده شناخته می شود و می تواند مکالمات صوتی که در جریان جلسه انجام می شود را از طریق بلندگو یا هدست بشنود.

Microphone  : این دکمه جهت تنظیم میکرفن کاربر می باشد و با کلیک بر روی آن به تنظیمات میکرفن سیستم دسترسی خواهید داشت و می توانید علاوه بر شنیدن مکالمات صوتی، در جلسه مجازی با سایر اعضای جلسه مکالمه صوتی داشته باشید.

 

 

 

پس از کلیک بر روی این دکمه مرورگر اجازه دسترسی و فعال کردن میکرفن را طی پیامی به کاربر نمایش می دهد. کاربر پس از انتخاب میکرفن مورد نظر از لیست نمایش داده شده و کلیک بر روی دکمه Share Selected Device  ، میکرفن خود را جهت کاربرد در جلسه مجازی، به مرورگر معرفی می کند و اجازه استفاده از آن را می دهد.

پس از تایید دسترسی به میکرفن در گام قبلی، صفحه ای تحت عنوان Audio Test   نمایش داده می شود که اتصال به دستگاه صوتی سیستم کامپیوتر را بررسی می کند.

 

 

پس از اتصال به دستگاه صوتی کامپیوتر(بلندگو و میکرفن)، صفحه بعدی به کاربر نمایش داده خواهد شد که در این صفحه کاربر صدای ورودی و خروجی سیستم خود را چک می کند. این صفحه از کاربر می خواهد تا چند کلمه ای با میکرفن صحبت کرده و بازپخش صدای خود را همزمان از بلندگو بشنود.

 

 

در صورتی که بازپخش صدای خود را از بلندگو می شنوید دکمهYes  را کلیک کرده و به صفحه اصلی جلسه مجازی و امکانات آن دسترسی خواهید داشت.

در غیر اینصورت اگر خروجی صدای خود را از بلندگو نمی شنوید دکمه No را کلیک کنید. بلافاصله پیامی نمایش داده خواهد شد که مرتبط با اجازه دسترسی پلاگینAdobe Flash Player   به میکرفن سیستم کامپیوتر شما می باشد.

 

 

دکمه Allow را به مفهوم تایید این دسترسی کلیک کنید.

در صفحه نمایش داده شده، تنظیمات میکرفن قابل دسترسی می باشد که شامل انتخاب دستگاه میکرفن ورودی و پیش فرض برای استفاده نرم افزار می باشد. همچنین میزان صدای ورودی بلندگو و میزان خروجی آن نیز در میله های تنظیم شونده در این صفحه قابل تغییر است.

 

 

در این صفحه ابتدا دستگاه میکرفن مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و صدای آن را تنظیم کنید. اکنون اکوی صدای محیط اطرافتان توسط میله آبی رنگ نمایش داده می شود و به مفهوم عملکرد صحیح میکرفن می باشد. سپس  بر روی دکمه Test Speakers کلیک کنید. آهنگ کوتاهی جهت تست کردن عملکرد بلندگوهای کامپیوتر شما پخش خواهد شد. در صورتی که این قطعه صدای پخش شده را شنیدید بر روی دکمه Next کلیک کنید.

در غیر اینصورت از اتصالات صحیح بلندگو ها و روشن بودن آنها و همچنین از نصب صحیح درایور کارت صدای سیستم اطمینان حاصل کنید.

پس از کلیک بر روی Next به صفحه تست صدای ورودی و خروجی میکرفن سیستم کامپیوترتان منتقل می شوید.

 

 

این همان صفحه ای است که در گامهای قبلی در شنیدن صدای خروجی میکرفن توسط خودتان مشکل داشتید. با گذراندن مراحل بالا و انتخاب صحیح میکرفن و تنظیم مناسب صدای ورودی و خروجی آن، باید بتوانید بدون مشکل اکوی صدای خودتان را از بلندگوها بشنوید.

سپس بر روی دکمه Yes کلیک کرده و به صفحه اصلی جلسه مجازی و امکانات آن دسترسی خواهید داشت.

اگر پس از گذراندن مراحل بالا هنوز نمی توانید اکوی صدای خودتان را از بلندگوها بشنوید از برقراری اتصالات صحیح بلندگو و میکرفن و همچنین روشن بودن این دستگاه ها و نصب بودن درایور مناسب کارت صدای سیستم اطمینان حاصل کنید.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۲۸ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۴۹۲ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۱ بازدید)
شعار سال (۸۰۴۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...