شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۱۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۸۵۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۷۱۸۲ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

Vxl clouddesktop، راهکاری ساده برای مجازی سازی دسکتاپ (VDI)

دوشنبه ٩ آذر ١٣٩٤ ساعت ٩:٦ ق.ظ   ( بازدید : 1175 نفر )


راهکار VXL CloudDesktop، روشی ساده برای حرکت به سمت Thin Clientها و Zero Client ها با بهره گیری از رایانه های (PC) قدیمی موجود در سازمان می باشد. ویژگی بارز این نرم افزار تبدیل PCهای قدیمی موجود در سازمان به Thin Client است.

 

روی آوردن به استفاده از Thin-Clientها و Zero Client ها در سازمان ها راهکاری جذاب می باشد. اما همواره مانعی که بر سر راه این راهکار وجود داشته و باعث شده تا سازمان ها بدنبال این راهکار نروند، مربوط به رایانه های اخیراً خریداری شده و مورد استفاده در سازمان ها می باشد؛ و جایگزین کردن آنها با Thin-Clientها برای سازمان ها کاری پرهزینه می باشد. به همین منظور محصولCloudDesktop از کمپانی VXL شرایطی را فراهم آورده تا بتوان با استفاده از آن رایانه های موجود در سازمان ها را به دستگاه هایی امن و با قابلیت مدیریت مرکزی، همچون Thin Client و Zero Client تبدیل نماییم.

همانطور که سازمان ها در مسیر حرکت به سمت دنیای مجازی سازی می باشند، لذا در نخستین گام با مشکل جایگزینی رایانه های شخصی قدیمی با Thin Client و Zero Client روبه رو می باشند. با توجه به اینکه نرم افزار CloudDesktop برای اجرای برنامه های کاربردی مجازی نیاز به حافظه نسبتاً پایینی دارد، لذا تمامی رایانه های شخصی جدید و قدیم را می توان با اختصاص تنها بخشی از هزینه خرید یک Thin/Zero Client نیز به یک دستگاه Thin/Zero Client تبدیل نمود.

محصول CloudDesktop راهکاری نرم افزاری می باشد که تمام مزایای مورد انتظار از یک Thin/Zero Client را برای ما فراهم می کند؛ که می توان به افزایش امنیت، کنترل بهتر، عدم وجود ویروس و ... اشاره نمود.

پروسه تبدیل رایانه به Thin/Zero Client فقط در چندین دقیقه صورت می پذیرد که البته می تواند در محل (Locally)، در هر دستگاه، یا به صورت مرکزی و از طریق ابزارهای مدیریت شبکه صورت پذیرد. علاوه بر این، نرم افزار CloudDesktop به گونه ای طراحی شده است که با تمام پروتکل های مجازی سازی همچون Microsoft ،Citrix و VMware مطابقت داشته و براحتی می تواند کار کند.

با ارائه خصیصه هایی همچون USB Device Manager (که امکان کنترل دستگاه های USB را می دهد) و Repository Manager (که قابلیت app store-like را برای اعمال نمودن پروتکل ها و برنامه های متفاوت را فراهم می کند) CloudDesktop در واقع هرآنچه را که نیاز داریم، برای ما فراهم نموده است.

مزایا :

افزایش کارآیی رایانه های شخصی قدیمی به طور کاملاً چشمگیر

حرکت در مسیر تکنولوژی و بهره گیری از قابلیت های Thin-Clientها

سازگار با پروتکل های مجازی سازی Microsoft، VMware و Citrix

مدیریت مرکزی (با بهره گیری از محصول Fusion UDM Premium)

نصب سریع و آسان

هزینه خرید بسیار کم

افزایش امنیت

ایستگاه های کاری عاری از ویروس

پیش نیازهای CloudDesktop :

حداقل 1 گیگا بایت فضای ذخیره سازی ( 2 گیگابایت ایده آل می باشد)

1 گیگابایت حافظه

دستگاهی با قابلیت بوت از روی USB

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۴۷ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۲۸ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۳ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...