شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۱۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۹۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۷۲۸۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه با مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت

شنبه ٢٧ شهریور ١٣٩٥ ساعت ٨:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 830 نفر )


وضعیت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بررسی شد.

به گزارش وب دا مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در نشست هم اندیشی با مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار داشت: بسیاری از همکاران حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از ابتدای سال 1390 کار خود را شروع کردند و ابتدا ضعف زیر ساخت ها، مکانیزه و یکپارچه نبودن نظام آماری و نبود سیاست های مشخص و نقشه راه کوتاه مدت در این حوزه را از مشکلات عمده ای در این حوزه ذکر کرد.

مهندس"حمزه وحیدی فر"تصریح کرد:تا سال 1390 حدود 14 کارشناس و رابط در دانشگاه فعالیت می کردند اما هم اکنون این تعداد به 40 نفر رسیده است.

وی از مشکلات  دیگر این حوزه به نبود کارشناس  ITدر  برخی از شهرستان های استان (راز و جرگلان ،گرمه) اشاره کرد.

به گفته وی در حال حاضر خطوط فیبر نوری در ستاد دانشگاه و بیمارستان امام علی (ع) وجود دارد و خرید و نصب و راه اندازی ذخیره سازی های نوین یکی از اقداماتی که از سال گذشته شروع  و اخیرا به اتمام رسیده است که در این راستا بسیاری از مشکلات دیتا سنتر دانشگاه  رابرطرف نموده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت های رییس دانشگاه خاطر نشان کرد:با وجود مشکلات کشور و دانشگاه در حوزه مالی و اعتبارات حمایت از این بخش قابل توجه بوده و اکنون سرور بسیاری از سامانه ها به جز HIS در دیتاسنتر دانشگاه مستقر شده است.

وی با بیان اینکه حوزه آمار و فناوری دانشگاه دو سال است که برنامه عملیاتی ارایه می دهد افزود: این برنامه های عملیاتی سبب شده اعتباراتی را نیز از دانشگاه جهت انجام زیر ساخت ها جذب کنیم.

مهندس" وحیدی فر "به مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود:نبود دستور العمل مشخص در حوزه تخلفات رایانه ای،عدم پرداخت ویژه حق فنی it از ابتداي سال 1391 تاکنون،مشکل در خرید تجهیزاتی مانند فایروال و تجهیزات تخصصی ،کمبود نیروی تخصصی در شهرستان ها و وضعیت  استخدامی پرسنل مواردی است که این حوزه را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اقدامات این حوزه از ابتدای سال 1394 تاکنون نیز اظهار داشت:تشکیل منظم جلسات شورای فناوری اطلاعات به صورت فصلی،تشکیل جلسات منظم کمیته های تخصصی مدیریت ،حضور در بسیاری از شوراهای دانشگاه،برگزاری جشنواره وب سنجی،راه اندازی سامانه حضور و غیاب یکپارچه در  بیش از 35 واحد تابعه،کمک به تجهیز دیتا سنتر واحد های دانشگاه و خرید سرورها،بهبود مشکلات برق اضطراری و خرید تجهیزات نوین ذخیره سازی دیتا سنتر ،اجرای فیبر نوری یکپارچه در محوطه بیمارستان امام علی (ع) و دانشکده ها مواردی است که از ابتدای سال گذشته تاکنون توسط این حوزه اجرا شده است.

وی همچنین یادآور شد : از ابتدای سال تا کنون زیر ساخت های حداقلی جهت اجرای برخی طرح های کشوری (سامانه سیب و صدور پروانه الکترونیکی داروخانه ها ) انجام شده است و آمادگی و مشارکت در اجرای طرح های پایلوت مرتبط با این حوزه در آینده نیز وجود دارد.

در ادامه مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: 25 سال در حوزه فناوری اطلاعات در بخش های متعدد مسووليت داشته ام و این امر سبب شده بحث های این حوزه دور از ذهن نباشد.

دکتر " تارا "خاطر نشان کرد:به ریاست این دانشگاه قول مساعدت دادیم تا در مواردی که امکان دارد کمک های لازم انجام شود.

وی افزود:چند پروژه داریم که آزمایشی باید تست شوند و این امر به دانشگاه کمک می کند در برخی از این پروژه ها وارد شده و به بهانه آن ها زمینه توجه به دانشگاه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه مشکلات در کل کشور وجود دارد و مختص یک استان نیست اظهار داشت:باید به فکر راهکار در چنین شرایطی بود و اینکه چطور می توان ارتقا یافت.

دکتر"تارا "داشتن برنامه و هم فکری را از عوامل پیشرفت دانست.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۴۷ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۲۹ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۳ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...