شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۰۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۹۵۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۷۷۸۰ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

ويرايش پروفايل كاربري

دوشنبه ٢٢ تیر ١٣٩٤ ساعت ٩:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 554 نفر )


ويرايش پروفايل كاربري

زماني كه شما با موفقيت عضويت خود را ثبت و به سيستم وارد شديد، شما مي توانيد شناسه خود را در صفحه اصلي پيدا كنيد. شناسه شما اكنون در بالاي صفحه نمايش داده مي­شود.

اگر به گوشه راست بالاي صفحه نگاهي بياندازيد مي­بينيد كه لينك ورود به سيستم تغيير پيدا كرده است. عبارت  "You are logged in as " و به دنبال آن نام كاربري شما نشان مي دهد شما وارد سيستم شده­ ايد همچنين مشاهده مي­كنيد كه شناسه ورود شما بر جسته شده است. روي آن كليك كنيد.

Moodle خلاصه ­اي از اطلاعات شخصيتتان را نمايش مي دهد. شما مي­توانيد خلاصه اطلاعات شخصي خود را ببينيد و در هر زمان كه خواستيد آنرا ويرايش كنيد يا رمز ورود خود را تغيير دهيد. بياييد دقيقه­اي وقت بگذاريد و اطلاعات شخصي خود را ويرايش كنيد و به ديگر استفاده كنندگان براي شناخت بهتر خود ياري دهيد.

براي ويرايش اطلاعات شخصي مراحل زير را بايد طي كنيد.

  • دكمه  Edit Profile را فشار دهيد. اين دكمه در سمت راست صفحه نمايش قرار دارد. صفحه اطلاعات شخصي شما  ظاهر مي­شود.
  • شما مي توانيد شناسه و يك جاي خالي براي رمز ورود را ببينيد. اگر بخواهيد مي توانيد هر كدام را تغيير دهيد.
  • شما مي توانيد نام واقعي خود را كه سيستم ذخيره كرده است، تغيير دهيد.
  • چهار خط بعدي مشخص مي­كند كه چگونه Moodle و ساير كاربران مي توانند از طريق

پست الكترونيكي با شما ارتباط داشته باشند.

آدرس پست الكترونيكي:

دقت كنيد كه آدرس پست الكترونيكي اي را بدهيد كه بطور مرتب آنرا  بررسي مي­كنيد و درست باشد. Moodle داراي خصيصه­هاي مهم مربوط به پست الكترونيكي است و نباید شما آن را بدليل اشتباه تايپي چك نكردن پي در پي از دست بدهيد.

نمايش آدرس پست الكترونيكي:

شما مي­توانيد افرادي را كه قادر به ديدن آدرس پست الكترونيكي شما هستند انتخاب كنيد. به شما اين اختيار داده مي­شود كه پست الكترونيكي خود را از دسترس عده­اي مخفي نموده و مثلاً فقط افرادي كه با شما كلاس دارند آن را ببينيد و يا آدرس پست الكترونيكي شما براي هر كس كه به سايت وارد مي­شود قابل رؤيت باشد. اگر شما پست الكترونيكي خود را از دسترس ديگران مخفي كنيد ديگر آنها نمي توانند بطور مستقيم از طريق Moodle پست الكترونيكي خود را براي شما بفرستند.

قالب پست الكترونيكي:

شما مي توانيد انتخاب كنيد كه پست الكترونيكي ارسال شده از طرف Moodle براي شما داراي ساختار HTML  باشد يا داراي ساختار متني اغلب پست الكترونيك­هاي جديد بطور مناسب مي­توانند دريافت و پست الكترونيكي را با ساختار HTML نمايش دهند. هر چند اين ممكن است خواسته موردنظر شما نيز باشد. اگر ارتباط شما از نوع كم سرعت است يا ارتباط ساده را براي پست الكترونيكي خود ترجيح مي­دهيد، گزينه plain text مي تواند يك انتخاب مناسب باشد.

هم انديشي اعضاء

ابزار هم انديشي در Moodle بزرگترين ابزار ارتباطي براي كلاسها مي باشد ( شما گزينه­اي به نام "subscribing" در هم انديشي داريد كه ارسالهاي جديد به آن هم انديشي، از طريق پست الكترونيكي به شما فرستاده خواهد شد). اين يك روش ارزشمند براي در ارتباط تنگاتنگ بودن با موضوع بحث هم انديشي است بدون اينكه نياز باشد هر روز به آن هم انديشي سر بزنيد. البته اگر موضوع بحث هم انديشي شما بسيار داغ باشد، ممكن است نام ­هاي زيادي براي شما بيايد اما هيچكدام از آنها بيخود نيست.

همچنين اگر يك موضوع براي تبادل افكار و بحث واقعي بدست آوريد، در پايان به آن توسط پست الكترونيكي و در كمترين زمان خواهيد داد.

  • گزينه بعدي "When editing text" ، به شما امكان انتخاب مي دهد كه از ويرايشگر داخلي Moodle براي ورود متن استفاده كنيد يا نه. اين ويرايشگر را ساده­اي براي ورود اطلاعات فرمت بندي شده به سايت دوره شماست.
  • پس از خروج نام شهر و كشورتان، شما مي­توانيد زبان ترجيحي خود را انتخاب كنيد. تنظيم زبان در اين قسمت، آن را به عنوان زبان پيش فرض در تمام صفحات قرار خواهد داد.
  • تنظيم منطقه جغرافيايي بسيار مهم است. زمان را با زمان محلي خودتان تنظيم كنيد تا با زمان محلي سرور. ممکن است يك ملاقات را از دست بدهید اگر منطقه جغرافيايي را درست و دقیق تنظيم نکنید. به عنوان مثال ممکن است سرويس دهنده مورد استفاده تان در كشور ديگري بوده و تنظيمات اطلاعات را روي ساعت محلي سرور تنظيم كرده باشید، ملاقات براي ساعت 23 تنظيم شده باشد كه به نظرتان عجيب آید. پس توجه کنید كه منطقه جغرافيايي را اشتباه كرده­اید؛ و متوجه خواهید شد كه زمان ملاقات ساعت 8 صبح به زمان شما بوده است.
  • كادر توضيح، محلي را در اختيار شما قرار مي­دهد كه افراد Moodle را بيشتر با خودتان آشنا كنيد اگر دوست نداريد چيزي در آن بنويسيد فقط كافيست دو كاركتر در آن قرار دهيد. سيستم شكايتي نخواهد كرد.
  • فيلدهاي اختياري بعدي به شما امكان مي دهد كه جزئيات بيشتري را در مورد خودتان ارائه كنيد، از جمله افزودن عكس خودتان يا عكسي كه شخصيت شما را نشان مي­دهد، اطلاعات تماس، عكس شما در صفحه هم انديشي كنار ارسالهاي شما، پروفايل شما و در فهرست دوره­ها نمايش داده مي­شود.
  • براي بارگذاري يك عكس جديد بايست مراحل زير را طي كنيم:

الف) آماده كردن عكسي كه قصد داريد از  آن استفاده كنيد با تبديل آن به فرمت gif يا Jpg اين عكس بايد از حداكثر سايز مجاز عكس كوچكتر باشد.

ب) كليك بر روي دكمه Browse و تعيين محل عكس مورد نظر. سپس the dialog box choose in را انتخاب كنيد.

ج) آنگاه دكمه  Update Profile را در پايين صفحه انتخاب كنيد. حال، Moodle عكس شما را در يك مربع به ابعاد 100×100 پيكسل قرار مي­دهد.

 

 

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۵۸ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۴۱ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۴ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...