شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۴ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۰۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۱۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۴۴۵۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

تنظيمات دوره

دوشنبه ٢٢ تیر ١٣٩٤ ساعت ١٣:١٦ ب.ظ   ( بازدید : 602 نفر )


ناحيه تنظيمات كه شما ساختار دوره را تنظيم مي­كنيد به شما اجازه دسترسي به گزينه­هاي درسي مهمي را مي­دهد. شما متوجه مي­شويد كه يك دقيقه وقت گذاشتن براي مرور تنظيمات دوره اهميت خاصي دارد. زيرا مطمئن مي­شويد كه تنظيمات دروه شما مطابق نظر شماست.

براي انجام تغييرات در درس:

  1. روي Settings ( تنظيمات) در بلوك مديريت كليك كنيد.
  2. هر يك از گزينه ­هاي انتخاب شده تنظيمات را بررسي كنيد تا از صحت آنها مطمئن شويد:

Category ( طبقه بندي):

مدير سيستم ممكن است طبقه بندي­ هايي ايجاد كرده باشد، به عنوان مثال نام بخش يا نام دانشكده­ها را تعيين كرده باشيد تا به دانشجويان و اساتيد در جستجوي دوره­ها كمك كند. بسته به آنكه اين طبقه بندي چگونه ايجاد شده باشد، شما قادر خواهيد بود كه درسهايتان را براساس دانشگاه، موضوع يا ديگر اصول سازماندهي شده، طبقه بندي و دسته بندي كنيد.

 

Full Name ( نام كامل):

اين نامي است كه در بالاي تمامي صفحات مربوط به درسهايتان نمايش داده مي­شود. اين نام بايستي به اندازه كافي توصيفي و كامل شرح داده شده باشد تا دانشجويان بتوانند به راحتي دوره خود را تشخيص دهند اما نبايد بسيار طولاني باشد. به عنوان مثال "English 400-Beowulf" مناسب است اما "ENG 400-Beowulf and the heroic poems of the ancient world" مناسب نيست.

 

Short Name ( نام كوتاه):

در اينجا شما نام مختصر سازماني دوره خود را وارد مي­كنيد. اكثر دانشجويان نام Eng 101 را تشخيص مي­دهند اما نه به عنوان " مقدمه­اي بر انشا" نام كوتاه در نوار breadcrumbs بالاي صفحه نيز نمايش داده مي­شود.

 

Summary  ( خلاصه):

زماني كه كاربران كاتالوگ دوره­ها را بررسي مي­كنند، خلاصه در صفحه ليستهاي دوره نمايش داده مي­شود. يك خلاصه تك پاراگرافي خوب باعث ارتباط مناسب دانشجويان با درسهايشان مي­شود.

 

Courese Start Data ( تاريخ شروع درس):

تاريخ شروع درس اولين روزي است كه درس فعال مي­شود.

 

Entollment Period ( دوره ثبت نام):

دوره ثبت نام تعداد روزي است كه بعد از شروع دوره دانشجويان ثبت نام شده آن درس محسوب مي­شوند. بعد از پايان اين مدت، تمام دانشجويان از حالت ثبت نام خارج مي­شوند.

توجه:

اگر از تنظيمات دروه ثبت نام استفاده مي­كنيد مواظب باشيد. زماني كه ما در ابتدا كار با Moodle را آغاز كرديم. فكر مي­كرديم دوره ثبت نام حداقل زماني است كه دانشجو بايد درس را بگذراند. نه اينكه حداكثر زماني است كه ثبت شده باقي بماند ( از اين رو اين دوره را 14 روزه ( دو هفته) تعيين كرديم). بعد از دو هفته ناگهان صدها دانشجو از دوره­هاي خود باز ماندند و از حالت ثبت □ 7 نام خارج شدند. اين امر چندين هفته باعث دردسر شد.

 

 

 

Group mode ( حالت گروهي):

Moodle مي­تواند گروه­هاي كاري از دانشجويان را ايجاد كند.

حالا مي­توانيد تصميم بگيريد كه گروه­هاي شما مستقل كار كنند و يا قادر باشند كه كارهاي يكديگر را ببينند. همچنين شما مي توانيد حالت گروهي را براي فعاليتهاي مختلف جداگانه تنظيم كنيد. اگر همه چيز در دوره به عنوان قسمتي ا ز گروه انجام مي­شود، يا اينكه شما دانشجويان مختلفي را در زمانهاي مختلف در يك دوره هدايت مي­كنيد، بهتر است براي مديريت ساده­تر از حالت گروهي  استفاده كنيد.

 

Availability (دسترس پذيري):

از اين بخش مي توانيد براي كنترل دسترسي دانشجويانتان در درسهايشان استفاده كنيد. شما مي­توانيد دوره را براي دانشجويان قابل دسترس يا غير قابل دسترس كنيد بدون اينكه تاثيري روي نحوه دسترسي  خودتان داشته باشيد. اين راه خوبي براي مخفي كردن دوره در زمانهايي است كه براي

استفاده عمومي آماده نيست يا زمان پايان دوره كه شما نمرات نهايي را محاسبه مي­كنيد.

 

Enrollment Key ( كد ثبت نام):

كليد ثبت نام دوره، در واقع كدي است كه دانشجويان در زمان ثبت نام در دوره وارد مي­كنند. اين كد باعث مي­شود كه دسترسي دانشجوياني كه رسماً عضو كلاس نيستند، به سايت شما سخت­تر شود. كد خود را در اين قسمت ايجاد كند و آن رمز را به دانشجويان خود بدهيد تا بتوانند  در دوره شما ثبت نام كنند آنها فقط در زماني به اين كليد نياز دارند كه بخواهند ثبت نام كنند.

 

Guest Access (دسترسي مهمان):

شما مي­توانيد به مهمانان براي  دسترسي به درس­هايتان اجازه دهيد كه اين از طريق كليد ثبت نام يا بدون آن انجام خواهد گرفت. مهمانان فقط مي­توانند تنها شمايي از درسها را ديده و فقط مواد درسي را ببينند. آنها نمي­توانند ارسالي به هم انديشي­ها داشته باشند، امتحان دهند يا هر ماده درسي را ارائه دهند.

 

Hidden Section (قسمت پنهان):

وقتي شما به منظور  جلوگيري از پرش جلوجلوي دانشجويان، بلاك موضوعي بعدي را پنهان مي­كنيد مي­توانيد انتخاب كنيد كه نام موضوع را به عنوان يك بخش بسته نمايش دهد يا كلاً نام موضوع را پنهان كنيد. نمايش نام بخشهاي بسته شده، مسير درس را از نظر موضوعات و هفته ­هاي آتي براي دانشجويان شما مشخص مي­كند. بنابراين بهتر است كه اين گزينه را به حالت پيش فرض باقي بگذاريم.

 

نمايش نماهاي اخبار جديد (News Items to Show):

استفاده از اين بخش براي تعيين تعداد موارد خبري دوره است كه در صفحه اصلي نمايش داده مي­شود.

 

نمايش نمرات ( Show Grades):

اين تنظيم به شما  امكان مي دهد كه نمرات را به دانشجويان نشان بدهيد يا نه. اگر از كتابچه نمره Moodle استفاده مي­كنيد، من توصيه مي­كنم كه اين اجازه را به دانشجويان بدهيد. ديدن نمره يكي از محبوبترين ويژگيهاي سيستمهاي ‍CMS است.

 

نمايش گزارش فعاليتها (Show Activity Report):

اين بخش به دانشجويان اين اجازه را مي­دهد كه تاريخچه فعاليتهاي خود را در درس شما ببينيد. اين امر زماني مناسب است كه شما مايل باشيد دانشجويانتان بازتاب ميزان فعاليتشان را ببينند يا اينكه نسبت به ميزان مشاركت در كلاس به آنها نمره بدهيد.

 

بيشترين اندازه بارگذاري (Maximum Upload size):

اين بخش به منظور محدود كردن اندازه فايلهاي قابل upload شما يا دانشجويانتان در كلاس است. بيشترين اندازه توسط مدير سيستم مشخص مي­شود، اما شما مي توانيد اندازه فايلهاي دانشجويانتان را كمتر از اندازه كنوني سيستم كاهش دهيد. همچنين شما مي توانيد فضاي ذخيره سازي را براي هر تكليف محدود كنيد يا سايز عكسها يا فايلهاي ويديويي دانشجويانتان را محدود كنيد.

 

اصطلاح شما براي استاد (معلم)/ اساتيد( معلمان):

دو تنظيم بعدي به شما امكان مي­دهد كه كلمه موردنظرتان را براي حالت مفرد و جمع شخصي که نقش استاد را بازي مي­كند، در Moodle انتخاب كنيد.

شما مي­توانيد به اساتيد، آموزگار، تسهيل كننده، پروفسور و... يا هر كلمه ديگري كه بخواهيد نسبت دهيد . اصطلاح شما براي دانشجو (دانش آموز)/ دانشجويان ( دانش آموزان):

دوباره شما مي توانيد كلمه­اي كه Moodle براي كسي كه در نقش دانشجوي مورد استفاده قرار مي­دهد، انتخاب كنيد. به عنوان مثال، شركت كننده يا يادگيرنده.

  • وقتي تمام انتخابهاي خود را انجام داديد، Save Changes را كليك كنيد.

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۷۹۸۸ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۱۷ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۳۹۷ بازدید)
شعار سال (۸۰۳۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...