شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۶۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۰۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۶۸۶۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

مقایسه بین تین کلاینت، زیرو کلاینت و pc

دوشنبه ٩ آذر ١٣٩٤ ساعت ٩:٣ ق.ظ   ( بازدید : 1232 نفر )


مدیران شبکه در زمان رو در رو شدن با زیر ساخت دسکتاپ های مجازی انتخاب های زیادی را پیش رو دارند. اختلاف های بین نرم افزارهای مجازی سازی دسکتاپ ها، پروتکل های Remote Display و لایسنس های آنها کاملاً حائز اهمیت هستند.

اولین موضوع بعد از راه اندازی VDI این است که دسکتاپ های مجازی قرار است بر روی چه سخت افزاری در دسترس کاربران نهایی قرار گیرند. برای این کار شما انتخاب های متفاوتی دارید از جمله Thin Client ،Zero Clientو Smart Client و دستگاه های خصوصی مانند تبلت ها و موبایل ها. دستگاه های Thin Client بیشتر از طریق شبکه به سرور مرکزی اتصال دارند و پردازش ها بیشتر سمت سرور انجام می شود. این دستگاه ها برخلاف دستگاه های PC های سنتی که تمامی دستورات یک سرور را بر روی دسکتاپ خودشان اجرا می کردند، پردازش زیادی بر روی سخت افزار خودشان انجام نمی دهند.

دانستن هزینه ها، مزایا و مفاهیم رقابتی در رابطه با این گزینه های سخت افزار VDI ، به شما در یک انتخاب درست کمک خواهد کرد. اجازه بدهید اینطور پیش برویم:

:PC

استفاده از رایانه های شخصی (کیس های کامپیوتری) برای مجازی سازی دسکتاپ ها امکان پذیر است؛ اما خیلی از سازمان ها این کار را انجام نمی دهند به این دلیل که موضوع تنها به سخت افزار ختم نمی شود و نیاز به نرم افزارهای محلی نیز مطرح است. در این حالت شما از بسیاری از مزایای VDI شامل: کاهش مصرف انرژی، مدیریت مرکزی و افزایش امنیت بهره مند نخواهید شد.

PC ها با Thin Client ها چگونه مقایسه می شوند؟

از آنجا که اساساً دستگاه های Thick Client، همان PC هایی هستند که از نرم افزارهای Thin Client استفاده می کنند، از دستگاه هایThin Client گرانتر هستند. علاوه بر این با داشتن هاردها و پورت های متعدد امنیت آن از دستگاه های Thin Client پایین تر است. دستگاه های Thin Client نیاز به نگهداری سخت افزاری کمتری دارند در حالی که گاهی اوقات با خراب شدن یک دستگاه نیاز به تعویض کل دستگاه می باشد.

Thin Client

در دستگاه های Thin Client، دسکتاپ های مجازی به عنوان یک میزبان در دیتا سنترها اجرا شده و این دستگاه ها تنها به عنوان یک ترمینال در دیتا سنترها عمل می کنند. سهولت در راه اندازی، دسترسی ساده به نرم افزارها، افزایش امنیت و کاهش نیازهای سخت افزاری از دلایلی است که مدیران را به سمت جایگزینی این دستگاه ها با PC های قدیمی می کند.

در تین کلاینت ها به دنبال چه چیزی هستید؟

تین کلاینت ها ساده تر و کوچک تر هستند ولی قابلیت های اضافه شده به آن، سبب گرانتر شدن این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها گردیده است. در زمان انتخاب تین کلاینت ها باید در نظر داشته باشید که آیا امکاناتی نظیر 3D، ویدیو کنفرانس و پشتیبانی از چند مانیتور را نیاز دارید یا خیر.

همچنین از جمله قابلیت های دستگاه های تین کلاینت فراهم کردن امکان مدیریت متمرکز می باشد. به عنوان مثال شما می توانید به راحتی سیاست و یا تنظیمات مشابهی را به یک گروه از تین کلاینت ها اعمال کنید که خیلی راحت تر از کنترل و مدیریت دستی است. علاوه بر اینکه در VDI سخت افزارهای تین کلاینت شما به حدی ساده هستند که حتی کارمندان بدون سابقه IT و یا مستقر در شعبات دور به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند.

Zero Clients

Zero Client ها در زمینه VDI بازار فروش را به دست خودشان گرفته اند چرا که علاوه بر سادگی بیشتر نسبت به تین کلاینت ها مقرون به صرفه تر نیز هستند. این دستگاه ها نه تنها نیاز به کانفیگ دارند، اطلاعاتی را هم در درون خود ذخیره نمی کنند. فروشندگانی از جملهPano Logi ،Hewlett-Packard ،Fujitsu و Dell Wyse سخت افزار Zero Client را به فروش می رسانند.

مزایا و معایب Zero Client ها

مزایای این نوع از سخت افزار VDI چیست؟ اول از همه، Zero Client ها می توانند بسیار ارزان قیمت تر از تین کلاینت ها و رایانه های شخصی باشند. علاوه بر اینکه مصرف انرژی آنها نیز کمتر است.

با این حال نواقصی هم وجود دارد؛ فروشندگان اغلب زیرو کلاینت ها را به عنوان یک دستگاهی که نیاز به مدیریت و نگهداری ندارد می فروشند. که این درست نیست، چرا که اکثر محصولات نیاز به نرم افزار، حافظه و یا منابع سخت افزاری دیگر دارند.

دیگر مسیر های سخت افزار VDI

اما صبر کنید... گزینه های دیگری هم برای تامین سخت افزار پروژه های VDI وجود دارد. در عصر حاضر، بسیاری از مردم از تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند برای اجرای دسکتاپ های مجازی استفاده می کنند.

استفاده از iPad به عنوان یک کاربر VDI

با سرعت بیشتر شبکه و بهبود وضوح صفحه نمایش ها در چند سال گذشته، تبلت ها وظایف یک دسکتاپ مجازی را به ما ارائه می دهند. برای مثال بسیاری از کاربران موبایل ها و مدیران برای اتصال به VDI به وسیله iPad نامزدهای خوبی هستند. با این حال به یاد داشته باشید که تبلت ها با موس کار نمی کنند و بسیاری از برنامه های کاربردی ویندوز برای رابط های لمسی مناسب نیستند.

تبدیل رایانه های قدیمی به عنوان سخت افزار VDI

اگر شما به فکر استقرار VDI هستید، تبلت ها برای شما در این نقطه بسیار تکنولوژی پیشرفته ای هستند اما می توانید به بازیافت رایانه های شخصی و قدیمی خود به عنوان یک Thin Client هم فکر کنید، که علاوه بر ذخیره پول باعث صرفه جویی هم می شود.

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۴۳ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۰۳ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۲ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...