شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۹۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۱۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۴۸۵۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

استفاده از تکنولوژی های نوین فناوری اطلاعات در بیمارستان های جدید الاحداث

چهارشنبه ١٦ فروردین ١٣٩٦ ساعت ١١:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 731 نفر )


مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از بهره گیری از تکنولوژی های نوین در حوزه فناوری اطلاعات در بیمارستان های جدید الاحداث خراسان شمالی همچون دسکتاپ مجازی (VDI) و فناوری voip خبر داد.

مهندس وحیدی فر با اشاره به مزایای این فناوری ها در بیمارستان های استان تصریح کرد: دسکتاپ مجازی (VDI) یا Virtual Desktop Infrastructureیکی از روشهای رایانش ابری می باشد که در این روش برای هر کاربر یک دسکتاپ کامپیوتر با سیستم عامل و کلیه نرم افزارهای تعیین شده به صورت مجازی و به صورت سریع ،در زمان اتصال کاربر ایجاد می گردد و کاربران با اتصال به آن می توانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به این که این خدمت بستری امن و مناسب جهت دورکاری بوده افزود: دسکتاپ مجازی مستقل از سیستم واسط بوده و این امکان را فراهم می آورد تا کاربران از سخت افزارهای متعدد و سیستم عامل های مختلف به دسکتاپ مجازی متصل شده و بدون داشت دغدغه سازگاری و عدم نیاز به نصب یا تنظیمات پیچیده نرم افزاری ، به راحتی و با سرعت بالا از آنها استفاده کنند.
وی بیان داشت :کلیه پردازشها و نرم افزارها در دسکتاپ مجازی نصب و تنظیم شده و اجرا می گردد و هيچگونه اطلاعاتی از آن به سيستم کاربر منتقل نمي­شود بنابراین علاوه بر سهولت و سرعت، دارای امنیت بالایی می باشد.
مهندس وحیدی فر خاطرنشان کرد: مشکل استفاده از نرم افزار هایی مانند اتوماسیون اداری که به نوع سیستم عامل و یا مرورگر وابسته می باشد با استفاده از VDIبرطرف می گردد و کاربر ميتواند تمام کارهاي خود همانند زمانيکه با PCکار مي­کند را انجام دهد.
وی ادامه داد : امکان ایجاد سيستم هاي مختلف براي هر کاربر و نیز اعمال تغييرات، نصب یا بروز رسانی نرم افزار و ... بصورت يک جا نیز وجود دارد.
وی همچنین از راه اندازی فناوری voip در بیمارستان های جدید الاحداث خبر داد و بیان کرد : مرحله راه اندازی این فناوری نیز در مراحل پایانی قرار داد.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۷۹۹۲ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۱۹ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۴۱۵ بازدید)
شعار سال (۸۰۴۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...