شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۹ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۳۷۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۵۰۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۲۰۸۴۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٩ - ۱۳۷۴ مورد

نگاه نخست به يك دوره

دوشنبه ٢٢ تیر ١٣٩٤ ساعت ٩:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 490 نفر )


نگاه نخست به يك دوره

در سمت چپ صفحه اصلي شما مي توانيد بلاكي را ببينيد كه شامل ليستي از تمام دروسي است كه شما درس مي دهيد يا به عنوان يك دانشجو اخذ كرده­ايد. شما براي ارتباط با دوره­هاي خود مي­توانيد روي نام درس در اين بلاك كليك كنيد.

اجازه دهيد از قسمت گوشه بالاي سمت چپ صفحه دروس آغاز كنيم. در اين قسمت نام دوره را كه در زمان ايجاد دوره وارد كرده بوديد، خواهيد ديد. ممكن است مدير سيستم شما نام دوره­تان را به صورت دستي وارد كرده باشد و با اين اطلاعات از پايگاه داده موسسه شما استخراج شده باشد ( در صورت نياز به تغيير نام دوره، بخش تنظيمات دوره را كه در ادامه مي­آيد بخوانيد).

در قسمت پايين نام دوره، نوار وظيفه­اي است كه با لينك به نام­هاي تمامي صفحاتي كه پيمايش كرده­ايد، پر شده است. اين روش به breadcrumbs مشهور است، اين لينك­ها مشخص مي­كند كه شما در كجاي دوره قرار داريد و به راحتي امكان بازگشت به  صفحات قبلي را براي شما ميسر مي­كند. اغلب بهترين راه براي بازگشت به صفحه اصلي دوره اين است كه شماره درس را در دنباله breadcrumbs كليك كنيد.

در پايين قسمت نوار ميله­اي سه متون وجود دارد كه در شكل 2-9 هم نشان داده شده است. ستونهاي سمت چپ و سمت راست شامل بلاكهاي ابزار هستند و بلاك وسط شامل محتواي و فعاليتهاي دوره شماست. بالاترين بلاك در قسمت سمپ چپ، بلاك افراد است. در اينجا شما و دانشجويانتان مي توانيد پروفايلهاي شخصي ديگر شركت كنندگان در دوره را ببينيد و ببينيد كه چه كساني عضو كارگروههاي دانشجويي هستند.

در پائين بلاك افراد، بلاكهاي فعاليت وجود دارد. چنانچه گروه­هاي هم انديشي، امتحانات، كارهاي گروهي، تمرينات و ساير فاليتها را به دوره­تان اضافه كنيد، انواع فعاليتها در اينجا ليست مي­شود. با كليك كردن روي هر نوع فعاليت، دانشجويان مي توانند تمام فعاليتهاي از آن نوع را كه براي آنها قابل دسترس شده است، ببينند. به عنوان مثال اگر شما هر هفته يك امتحان مي­گيريد، هر بلاك محتوا در ليست خود بلاك كوئيز را دارد. همچنين بايستي تمام امتحانها با لينك امتحان در بلاكها فعاليتها ليست شوند.

بلاك بعدي، بلاك جستجو است. در حال حاضر، با وارد كردن يك متن در تنها فيلد متني شما يا دانشجويان مي توانيد فقط در گروه­هاي هم انديشي جستجو كنيد. علاوه بر این جستجو، جستجوي دوره متداولتري در دست توسعه است.

در پائين بخش جستجو، بخش مديريت قرار دارد.  كه از طريق آن شما مي­توانيد مشخصات گزينه­هاي درس خود را تنظيم كرده، فهرستهاي خود را مديريت كرده، از دوره خود نسخه پشتيبان تهيه كرده نمرات دانشجويان را مديريت كنيد. در اين فصل ما فقط به دو عنوان اول بلاك مديريت يعني Setting, Turn editing on و جزئيات آنها مي پردازيم و بقيه مطالب را با جزئيات در ادامه مطالب پوشش خواهيم داد.

ستون سمت راست، شامل سه بلاك است كه روي فعاليتهاي دوره گزارش مي­دهد. بلاك آخرين اخبار، آخرين موارد اضافه شده به بلاك اخبار را ليست مي­كند. از جمله اين اخبار، خبرهاي مهم مربوط به دوره­هاي مورد تدريس شماست. بلاك اتفاقات نزديك، اتفاقاتي را كه شما در تقويم ايجاد كرده­ايد، ليست مي­كند مانند تاريخ امتحان يا تعطيلي. در پايين بلاك، لينكهايي وجود دارد كه تقويم را نشان مي­دهد و امكان ثبت اتفاق جديد را فراهم مي­كند. در پايان بلاك فعاليتهاي اخير، وجود دارد كه آخرين پيامهاي ارسالي به گروه­هاي هم انديشي و آخرين فايلهاي بار شده توسط شما و دانشجويانتان را ليست مي­كند؛ که این قسمتها همچنین مورد استفاده برای دانشجویان نیز می باشند.

در ستون مياني جايي كه براي انجام عمليات جاري شما وجود دارد. اينجا مكاني است كه شما تمام محتوا و فعاليتهاي خود را از جمله، هم انديشي، امتحانات و دروس را براي دسترسي دانشجويان، اضافه مي­نماييد قبل از اينكه به آنها بپردازيم بهتر است كه شما ساختاري را براي نمايش اين قسمت انتخاب نماييد.

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۸۹ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۹۷ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۸ بازدید)
شعار سال (۸۰۷۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...