شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۳۷۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۵۰۷۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۲۰۸۶۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٩ - ۱۳۷۴ مورد

اصول هم انديشي مؤثر

سه شنبه ٢٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ٩:٤٧ ق.ظ   ( بازدید : 689 نفر )


اصول هم انديشي مؤثر

هم انديشيها در جعبه ابزار نرم افزار Moodle شما يك ابزار مهم هستند. آنها اصلي ترين روش برقراري ارتباط دانشجويان با شما و با يكديگر هستند. در مباحثات و مذاكرات كار گروهي وجود دارد. مي خواهم بگويم كه مديريت خوب و گسترش هوشمندانه فرصت­هاي مباحثه براي موفقيت يك روش بسيار مهم­تر از محتويات ثابت آن هستند.

اشاره: MIT نيز همين مطلب را عنوان مي­كند. MIT بسياري از آموزش­هاي ابتدايي، مجموعه مسائل و مقالاتش را توسط برنامه آزاد آموزشي رايانه­اي دوره ابزار ابتكاري ارسال مي­كند (http://ocw.mit.edu) هر كس مي تواند بيش از 700 آموزش اساسي را به طور رايگان دانلود كند.MIT اين كار را انجام داد چرا كه ارزش آموزش­هاي MIT به محتوياتش نيست، بلكه در ارتباطات بين اساتيد و دانشجويان است. هم انديشي­هاي Moodle ابزار كليدي براي شما براي اضافه كردن همان ارزش به دوره آموزشيتان است.

 

وادار كردن دانشجويان به شركت در يك هم­انديشي برخط، يك چالش بزرگ خواهد بود. اگر شما به سادگي يك هم انديشي ايجاد كنيد و از دانشجويان توقع داشته باشيد كه به صورت بر خط ارتباط داشته باشند، به طرز بسيار بدي نااميد خواهيد شد. اساتيد چندين بار هم انديشي مي­سازند، دستورات مبهمي مي­دهند و سپس از اين كه دانشجويان خود به خود نمي­توانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند، شكايت مي­كنند.

مشوق كارگروهي

كليد كار گروهي دانشجويان در هم انديشي­هاي برخط، ايجاد پيوند محكم بين آن­ها با بيان اهداف آموزشي توسط شماست. هم انديشي­ها بايد يك فعاليت تمريني و يك منبع براي دانشجويان باشند. البته تشخيص اين مطلب كه كدام هم انديشي براي تمرين و كدام هم انديشي به عنوان منبع است در به كارگيري تمرينات مؤثر مهم است.

بياييد براي درك بهتر اين مطلب يك مثال بزنيم. فرض كنيد شما هر هفته در مورد مطلبي مطالعه داريد و از دانشجويان مي­خواهيد كه قبل از ملاقات چهره به چهره، به صورت بر خط در مورد آن مطلب بحث كنند. دو وضع ممكن است براي اين هم انديشي پيش آيد. به عنوان يك مثال رايج، ممكن است هدف شما از ايجاد هم انديشي اين باشد كه مكاني براي پرسش ايده­هاي جديدي كه دانشجويان در متن با آن مواجه مي­شوند باشد. بنابراينممكن است شما بخواهيد هر هفته يك موضوع مطالعه مشخص كنيد. اگر شما بخواهيد از هم انديشي به عنوان يك منبع استفاده كنيد، ممكن است از هر دانشجو بخواهيد كه سؤالي در مورد مطلب بپرسد. سپس شما مي توانيد از سؤالات به عنوان پايه­اي براي بحث در كلاس استفاده نماييد.

البته، شفاف سازي هدف هم انديشي تنها يك گام است. همانطور كه قبلاً هم در مورد آن صحبت كرديم، اهداف شما براي كلاس ممكن است بسيار متفاوت از اهداف دانشجويانبراي كلاس باشد. براي كمك به ايجاد تعادل بين اهداف شما و دانشجويانتان، شما بايد براي همكاري دانشجويان يك نمره گذاري استراتژيك در نظر بگيريد. Moodle ، ابزارهاي بسيار مهمي براي كمك به شما در اداره هم انديشي­هاي نمره بندي شده دارد. براي موفقيت، شما احتياج به قوانين نمره دادن در هر نوع هم انديشي داريد. آيا شما تنها قصد داريد به هم انديشي­هاي تمريني نمره دهيد؟ به منابع خوب امتياز ويژه مي­دهيد؟ چه مقدار از نمره به همكاري در هم انديشي بستگي دارد؟ چگونه شما و هر دانشجويي مي توانيد بسته­هاي پستي ضعيف يا خوب را تشخيص دهيد؟

استراتژي نهايي براي تشويق به همكاري، شركت خودتان در هم انديشي است. اگر كلاس شما روردرو برگزار مي­شود، بسته­هاي پستي مهم را همراه بياوريد و در مورد آنها در كلاس بحث كنيد. با ايجاد پيوند بين محيط برخط و محيط چهره به چهره، شما به دانشجويانتان نشان مي­دهيد كه همكاري آن­ها با ارزش است. يكي از بهترين مثال­ها در مورد مرتبط سازي بحث بر خط با آموزش در كلاسي با بيش از 400 دانشجو است. استاد دانشجويان را به گروه­هاي كوچك بحثي تقسيم كرد. او و همكاران آموزشيارش هر هفته به طور تصادفي زير مجموعه­اي از بحث­ها را بررسي مي­كنند. همچنين استاد مي­تواند بهترين سؤالات و بحث­ها را در سخنانش لحاظ كند، بارها و بارها نيمي از سخنانش را به آنچه كه به صورت بر خط رخ داده اختصاص دهد.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۸۹ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۹۷ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۸ بازدید)
شعار سال (۸۰۷۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...