وقتي دانشجو شروع به آزمون دادن ميكند شما مقدار زيادي از اطلاعات را در دسترس داريد، اگر شما روي گزينه quiz link در بلوك محتويات كليك كنيد فوراً تعداد آزمونهايي كه توسط دانشجو پر شده است را مشاهده خواهيد كرد. اگر روي گزينه ارائه نتايج (attempt summary) كليك كنيد گزارش كاملي از آزمونها به شما ارائه خواهد شد. در اينجا ميتوانيد هر آزمون را به صورت جداگانه همراه جوابها مشاهده كنيد. با كليك كردن بر روي تاريخ و زمان هر آزمون سؤالها و جوابها ديده ميشود.
اگر يكي از اين دفعات پر كردن آزمون بخواهد توسط دانشجو پاك شود با كليك كردن بر روي check box بين نام دانشجو و رتبه و كليك بر روي گزينه delete selected در پايين ( ليست دفعات تلاش دانشجو) اين امر امكان پذير ميشود. اين يك راه خوب براي پاك كردن تلاشها و اطلاعات مربوط به گزارش شما خواهد بود. در بالاي attempt list چهارگزينه ارتباطي براي جمع كردن گزارشات موجود است. اين گزارشها بهترين راه براي نشان دادن پيشرفت دانشجو ميباشد. link اول نشان دهنده نماي كلي و ليست كامل شده تلاشهاي شما در آزمون كامل ميباشد. ارتباط بعدي نشان دهنده رتبه بندي شما با توجه به محاسبات جديد در رتبه بندي سؤالها ميباشد.
در گزارش بعدي به شما آماري به صورت دقيق در رابطه با نتايج آزمون ارائه خواهد كرد. جدول اول به شما جواب هر سؤال را به صورت جداگانه نشان ميدهد. شما تنها مي توانيد نتايج سؤالهايي را كه به صورت اتفاقی انتخاب نکرده اید مشاهده کنید. سؤالهایی که به صورت اتفاقی انتخاب شده اند در جدول به صورت جاي خالي مشاهده ميشوند. اين گزارش همچنين جوابهاي غلط و جوابهاي نيمه غلط را نشان ميدهد جوابهاي درست بين دو تا dash (- ) ظاهر ميشود به جز اعداد و جوابهاي كوتاه. اين گزارشات براي اين دو نوع سؤال هميشه جواب دانشجو را نشان ميدهد. اين گزارش يك راه آسان براي نشان دادن مشكلات دانشجو در يك نگاه ميباشد، جدول بعدي نشان دهنده جوابها بصورت تحليلي ميباشد. اين يك ابزار عالي براي تعيين قابليت اعتماد به سؤالات ميباشد. شما ميتوانيد سه جواب نزديك به هم براي هر سؤال انتخاب كنيد به طوري كه درصدي از دانشجويان، هر كدام يك سؤال را به عنوان گزينه درست انتخاب ميكنند و فهرست تمييز داده شده، دانشجويان را به هم مرتبط ميكند به طوري كه پيشرفت دانشجويان در آزمون مشخص ميشود. دانشجوي قويتر بايد شانس بيشتري براي گزينه صحيح داشته باشد و دانشجوي ضعيف شانس كمتر. در نگاه برابر اگر تقسيم جوابهاي درست و نادرست يكسان باشد ( هر كس شانش انتخاب جواب درست را داشته باشد) آنگاه همه به حدس زدن روي ميآورند. اگر يكي جواب درست يا غلط را انتخاب كند نشان دهنده خيلي آسان بودن يا خيلي سخت بودن سؤال ميباشد. رتبه بالاتر در فهرست متمايزكننده سؤال بهتر براي بررسي بهتر پيشرفت دانشجو ميباشد. جدول نهايي نشان دهنده سؤالات در گزارش است، سؤالات چند گزينهاي و همچنين جوابهاي افرادي كه گزينه غلط را انتخاب كردهاند.
آمار نشان داده كه بصورت ليست ارائه شده نشان دهنده نتايجي است كه هر دانشجو بدست آورده، اين نشان دهنده اين است كه با يك نگاه مي توان تشخيص داد كه هر دانشجو چقدر مثبت يا منفي عمل كرده است. استفاده از اين اطلاعات براي صحبت كردن درباره وضعيت دانشجو بسيار مفيد ميباشد. اين اطلاعات مي تواند در كلاس يا به صورت رو در رو و يا در جلسات و با صرف هزينه و وقت كمتر به دانشجو تلفيق شود.
هر گونه آمار ارائه شده در اين گزارش ميتوان توسط برنامههاي ديگري همچون Excel يا فايلهاي متني (text file) مورد استفاده قرار گيرد. شما مي توانيد اين آمار ساده و generate شده را وارد اين برنامهها كرده و از آنها پكيجهاي آماري خاص را بيرون بياوريد.