شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۴۹۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۲۸۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۸۲۷۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

مديريت آزمون ها

سه شنبه ٢٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ١٠:٥٢ ق.ظ   ( بازدید : 490 نفر )


وقتي دانشجو شروع به آزمون دادن مي­كند شما مقدار زيادي از اطلاعات را در دسترس داريد، اگر شما روي گزينه quiz link در بلوك محتويات كليك كنيد فوراً تعداد آزمون­هايي كه توسط دانشجو پر شده است را مشاهده خواهيد كرد. اگر روي گزينه ارائه نتايج (attempt summary) كليك كنيد گزارش كاملي از آزمون­ها به شما ارائه خواهد شد. در اينجا  مي­توانيد هر آزمون را به صورت جداگانه همراه جواب­ها مشاهده كنيد. با كليك كردن بر روي تاريخ و زمان هر آزمون سؤال­ها و جواب­ها ديده مي­شود.

اگر يكي از اين دفعات پر كردن آزمون بخواهد توسط دانشجو پاك شود با كليك كردن بر روي  check box بين نام دانشجو و رتبه و كليك بر روي گزينه delete selected در پايين ( ليست دفعات تلاش دانشجو) اين امر امكان پذير مي­شود. اين يك راه خوب براي پاك كردن تلاش­ها و اطلاعات مربوط به گزارش شما خواهد بود. در بالاي attempt list چهارگزينه ارتباطي براي جمع كردن گزارشات موجود است. اين گزارش­ها بهترين راه براي نشان دادن پيشرفت دانشجو مي­باشد. link اول نشان دهنده نماي كلي و ليست كامل شده تلاش­هاي شما در آزمون كامل مي­باشد. ارتباط بعدي نشان دهنده رتبه بندي شما با توجه به محاسبات جديد در رتبه بندي سؤالها مي­باشد.

در گزارش بعدي به شما آماري به صورت دقيق در رابطه با نتايج آزمون ارائه خواهد كرد. جدول اول به شما جواب هر سؤال را به صورت جداگانه نشان مي­دهد. شما تنها مي توانيد نتايج سؤال­هايي را كه به صورت اتفاقی انتخاب نکرده اید مشاهده کنید. سؤالهایی که به صورت اتفاقی انتخاب شده اند در جدول به صورت جاي خالي مشاهده مي­شوند. اين گزارش همچنين جواب­هاي غلط و جواب­هاي نيمه غلط را نشان مي­دهد جواب­هاي درست بين دو تا dash (- ) ظاهر مي­شود به جز اعداد و جواب­هاي كوتاه. اين گزارشات براي اين دو نوع سؤال هميشه جواب دانشجو را نشان مي­دهد. اين گزارش يك راه آسان براي نشان دادن مشكلات دانشجو در يك نگاه مي­باشد، جدول بعدي نشان دهنده جواب­ها بصورت تحليلي مي­باشد. اين يك ابزار عالي براي تعيين قابليت اعتماد به سؤالات مي­باشد. شما  مي­توانيد سه جواب نزديك به هم براي هر سؤال انتخاب كنيد به طوري كه درصدي از دانشجويان، هر كدام يك سؤال را به عنوان گزينه درست انتخاب مي­كنند و فهرست تمييز داده شده، دانشجويان را به هم مرتبط مي­كند به طوري كه پيشرفت  دانشجويان در آزمون مشخص مي­شود. دانشجوي قوي­تر بايد شانس بيشتري براي گزينه صحيح داشته باشد و دانشجوي ضعيف شانس كمتر. در نگاه برابر اگر تقسيم جواب­هاي درست و نادرست يكسان باشد ( هر كس شانش انتخاب جواب  درست را داشته باشد) آنگاه همه به حدس زدن روي مي­آورند. اگر يكي جواب درست يا غلط را انتخاب كند نشان دهنده خيلي آسان بودن يا خيلي سخت بودن سؤال مي­باشد. رتبه بالاتر در فهرست متمايزكننده سؤال بهتر براي بررسي بهتر پيشرفت دانشجو مي­باشد. جدول نهايي نشان دهنده سؤالات در گزارش است، سؤالات چند گزينه­اي و همچنين جواب­هاي افرادي كه گزينه غلط را انتخاب كرده­اند.

آمار نشان داده كه بصورت ليست ارائه شده نشان دهنده نتايجي است كه هر دانشجو بدست آورده، اين نشان دهنده اين است كه با يك نگاه مي توان تشخيص داد كه هر دانشجو چقدر مثبت يا منفي عمل كرده است. استفاده از اين اطلاعات براي صحبت كردن درباره وضعيت دانشجو بسيار مفيد مي­باشد. اين اطلاعات مي تواند در كلاس يا به صورت رو در رو و يا در جلسات و با صرف هزينه و وقت كمتر به دانشجو تلفيق شود.

هر گونه آمار ارائه شده در اين گزارش مي­توان توسط برنامه­هاي ديگري همچون Excel يا فايل­هاي متني (text file) مورد استفاده قرار گيرد. شما مي توانيد اين آمار ساده و generate شده را وارد اين برنامه­ها كرده و از آنها پكيج­هاي آماري خاص را بيرون بياوريد.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۶۹ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۴۶ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۴ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...