شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۱۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۳۷۱ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۷۹۰۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۲۴۰۵۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٠ - ۲۳۷۱ مورد

امنيت آزمون و تقلب

سه شنبه ٢٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ١٠:٥٥ ق.ظ   ( بازدید : 571 نفر )


برگزاري امتحان و تست به صورت برخط مي­تواند براي كساني كه دنبال تقلب  كردن هستند اين فرصت و اين امكان را بدهد كه در اين بازي دوباره شانس خود را تست كنند. بسياري از آزمون­هاي كه به صورت بر خط برگزار مي­شود يا در خانه هستند و يا حداقل در خارج از كلاس برگزار مي­شوند و دانشجويان مي­توانند اطلاعات را به صورت پرينت يا download از روي اينترنت بگيرند و با كسان ديگري كه در اين زمينه كار مي­كنند به اشتراك بگذارند و يا حداقل در همان لحظه از متون كتاب­هايي  كه مي­خوانند استفاده كنند و به سؤالات جواب دهند.

خوشبختانه شما مي­توانيد از يك سري استراتژي­ها استفاده كنيد كه مي­تواند اين مسئله (مسئله تقلب) را بسيار سخت­تر از آنچه بكند كه دانشجو در ذهن دارد تا دانشجو به دنبال استفاده از تقلب نباشد. به همين علت نگاهي به يك سري از اين استراتژي­ها كه در رابطه با اكثريت متقلب­ها ارائه مي­شود خواهيم داشت.

 

پرينت كردن و يا به اشتراك گذاشتن سؤال­ها

اگر شما feedback سؤال­ها و جواب­هاي صحيح را بر روي صفحه نشان دهيد دانشجويان مي­توانند آنها را پرينت كرده و همچنين پرينت­ها را با دوستان خود  به اشتراك بگذارند. همچنين آنها مي­توانند آنها را پرينت كرده و همچنين پرينت­ها را با دوستان خود به اشتراك بگذارند. همچنين آنها مي­توانند براحتي خودشان جواب­ها را پرينت كرده و از آزمون بيرون آورند. براي جلوگيري از اين مطلب مي توانيد از انتخاب سؤالات بصورت اتفاقي (random) استفاده كنيد. در اين صورت هر دانشجو يك سؤال را به صورت اتفاقي، انتخاب كرده و جواب آن نيز بايد ارائه شود. اين مي­تواند پرينت­هايي را كه دانشجويان مي­گيرند خيلي خيلي كمتر كرده و محدود كند و حوزه كاربري آنها را كاهش دهد. اگر بانك اطلاعات شما بزرگ­تر باشد به همان نسبت سؤالات شما قوي­تر و امكان استفاده از آنها و پرينت كردن آنها سخت­تر خواهد بود و همچنين زماني كه براي اين مسئله اختصاص داده خواهد شد بسيار بيشتر مي­شود كه دانشجو فرصت استفاده از تمام سؤالات و پرينت كردن تمامي بانك اطلاعات را نخواهد داشت.

 

استفاده از كتاب­ها

اگر دانشجويان بتوانند هنگام ارائه تست به صورت مكرر از كتاب يا متون موجود استفاده كنند و اين شانس را به آنها مي­دهد كه از جواب صحيح استفاده كنند بدون اينكه آنها را مطالعه كرده باشند. براي از بين بردن امكان اين نوع تقلب بايد محتويات سؤال با زماني كه براي اين سؤال­ها اختصاص داده مي­شود هماهنگ باشد. استفاده از سؤالات متعدد و پراكنده و همچني اختصاص دادن زمان مناسب و كمتر براي جواب دادن يك راه حل مي­باشد. همچنين سؤالات بايد به گونه­اي باشد كه براي پاسخگوئي لازم به يك دوره مرور كردن باشد و اين موضوع مي­توانداز  نگاه كردن به روي كتاب جلوگيري كند و اين مطلب باعث مي­شود كه دانشجو وقت آن را نداشته باشد كه ديگر به روي كتاب  نگاه بيندازد.

 

همكاري با دوستان

اگر دانشجويان در يك محوطه همديگر را ملاقات نمي­كنند ممكن است آنها را در آزمايشگاه و يا جاهاي ديگر همديگر را ببينند و بخواهند آزمون را با همكاري يكديگر پاسخ دهند. اين استراتژي مي­تواند با استفاده از سؤال­هايي اتفاقي ، جوابهاي اتفاقي و همچنين گرفتن سؤال­هاي اتفاقي از تست بانك از بين برود. وقتي صفحه  من با صفحه شما مشابه نباشد اين بسيار سخت است كه به صورت خيلي خيلي سريع به سؤالات پاسخ داده شود، زمان كوتاه و همچنين استفاده از سؤال­هاي متفاوت نمي­تواند براي دو يا چند نفر امكان تقلب را فراهم كند و همچنين سؤال­هاي متفاوت مي­تواند وقت زيادي را از افراد به هنگام تقلب از يكديگر بگيرد.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۹۹ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۶۲۲ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۳۰ بازدید)
شعار سال (۸۱۱۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...