برگزاري امتحان و تست به صورت برخط ميتواند براي كساني كه دنبال تقلب كردن هستند اين فرصت و اين امكان را بدهد كه در اين بازي دوباره شانس خود را تست كنند. بسياري از آزمونهاي كه به صورت بر خط برگزار ميشود يا در خانه هستند و يا حداقل در خارج از كلاس برگزار ميشوند و دانشجويان ميتوانند اطلاعات را به صورت پرينت يا download از روي اينترنت بگيرند و با كسان ديگري كه در اين زمينه كار ميكنند به اشتراك بگذارند و يا حداقل در همان لحظه از متون كتابهايي كه ميخوانند استفاده كنند و به سؤالات جواب دهند.
خوشبختانه شما ميتوانيد از يك سري استراتژيها استفاده كنيد كه ميتواند اين مسئله (مسئله تقلب) را بسيار سختتر از آنچه بكند كه دانشجو در ذهن دارد تا دانشجو به دنبال استفاده از تقلب نباشد. به همين علت نگاهي به يك سري از اين استراتژيها كه در رابطه با اكثريت متقلبها ارائه ميشود خواهيم داشت.
پرينت كردن و يا به اشتراك گذاشتن سؤالها
اگر شما feedback سؤالها و جوابهاي صحيح را بر روي صفحه نشان دهيد دانشجويان ميتوانند آنها را پرينت كرده و همچنين پرينتها را با دوستان خود به اشتراك بگذارند. همچنين آنها ميتوانند آنها را پرينت كرده و همچنين پرينتها را با دوستان خود به اشتراك بگذارند. همچنين آنها ميتوانند براحتي خودشان جوابها را پرينت كرده و از آزمون بيرون آورند. براي جلوگيري از اين مطلب مي توانيد از انتخاب سؤالات بصورت اتفاقي (random) استفاده كنيد. در اين صورت هر دانشجو يك سؤال را به صورت اتفاقي، انتخاب كرده و جواب آن نيز بايد ارائه شود. اين ميتواند پرينتهايي را كه دانشجويان ميگيرند خيلي خيلي كمتر كرده و محدود كند و حوزه كاربري آنها را كاهش دهد. اگر بانك اطلاعات شما بزرگتر باشد به همان نسبت سؤالات شما قويتر و امكان استفاده از آنها و پرينت كردن آنها سختتر خواهد بود و همچنين زماني كه براي اين مسئله اختصاص داده خواهد شد بسيار بيشتر ميشود كه دانشجو فرصت استفاده از تمام سؤالات و پرينت كردن تمامي بانك اطلاعات را نخواهد داشت.
استفاده از كتابها
اگر دانشجويان بتوانند هنگام ارائه تست به صورت مكرر از كتاب يا متون موجود استفاده كنند و اين شانس را به آنها ميدهد كه از جواب صحيح استفاده كنند بدون اينكه آنها را مطالعه كرده باشند. براي از بين بردن امكان اين نوع تقلب بايد محتويات سؤال با زماني كه براي اين سؤالها اختصاص داده ميشود هماهنگ باشد. استفاده از سؤالات متعدد و پراكنده و همچني اختصاص دادن زمان مناسب و كمتر براي جواب دادن يك راه حل ميباشد. همچنين سؤالات بايد به گونهاي باشد كه براي پاسخگوئي لازم به يك دوره مرور كردن باشد و اين موضوع ميتوانداز نگاه كردن به روي كتاب جلوگيري كند و اين مطلب باعث ميشود كه دانشجو وقت آن را نداشته باشد كه ديگر به روي كتاب نگاه بيندازد.
همكاري با دوستان
اگر دانشجويان در يك محوطه همديگر را ملاقات نميكنند ممكن است آنها را در آزمايشگاه و يا جاهاي ديگر همديگر را ببينند و بخواهند آزمون را با همكاري يكديگر پاسخ دهند. اين استراتژي ميتواند با استفاده از سؤالهايي اتفاقي ، جوابهاي اتفاقي و همچنين گرفتن سؤالهاي اتفاقي از تست بانك از بين برود. وقتي صفحه من با صفحه شما مشابه نباشد اين بسيار سخت است كه به صورت خيلي خيلي سريع به سؤالات پاسخ داده شود، زمان كوتاه و همچنين استفاده از سؤالهاي متفاوت نميتواند براي دو يا چند نفر امكان تقلب را فراهم كند و همچنين سؤالهاي متفاوت ميتواند وقت زيادي را از افراد به هنگام تقلب از يكديگر بگيرد.