شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۰۷۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۹۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۹۳۷۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٨ - ۱۰۷۲ مورد

مبتكر محل هم انديشي مفيد

سه شنبه ٢٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ٩:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 470 نفر )


مبتكر محل هم انديشي مفيد

افراد بسيار زيادي ايجاد كننده هم انديشي­هاي مفيد هستند، بنابراين من تنها مي توانم تعداد بسيار كمي از آن­ها را در اين جا نام ببرم. هم انديشيهاي Moodle آنقدر انعطاف پذيرند كه حقيقتاً هيچ محدوديتي در انواع فعاليت­هايي كه شما مي توانيد براي سوء استفاده از تكنولوژي به كار ببريد، وجود ندارد.

مصاحبه

آوردن متخصصين خارجي در كلاستان مشكل است. شما بايد برنامه زماني را هماهنگ كنيد، آنها را از زندگي پرمشغله­شان جدا كنيد، و سپس اميدوار باشيد كه دانشجويانتان سؤالات جالبي بپرسند. شما مي­توانيد بسياري از اين مشكلات را با برقراري هم انديشي بين دانشجويان و كارشناسان برطرف كنيد. آسان­ترين راه حل اين است كه به سادگي كارشناس را به عنوان يك شركت كننده رسمي به هم انديشي خود دعوت كنيد. به او يك گزارش بدهيد و او را در يك كلاس خودتان ثبت نام كنيد. او مي تواند در هم انديشي و از طرف ديگر در آموزه­ها شركت كند.

اگر چه برخي افراد تمايلي به شركت در يك بحث بي پايان ندارند. به عنوان راه حل، يك هم انديشي ايجاد كنيد كه در آن دانشجويان بتوانند سؤالاتشان را به صورت يك مصاحبه به كارشناس ارائه دهند. سپس آنها مي­توانند به بهترين سؤال رأي بدهند. شما 10 تا از بهترين سؤالات را انتخاب مي­كنيد و از طريق ايميل براي مصاحبه شونده ارسال مي­كنيد. سپس مصاحبه شونده مي­تواند هر زمان كه بخواهد به سؤالات پاسخ دهد و متقابلاً پاسخ­ها را براي شما ايميل كند. اگر شما پاسخ­هاي او را به يك هم انديشي جديد ارسال كنيد، دانشجويان شما مي توانند پاسخ­ها را مشاهده كنند و حتي در صورتي كه مصاحبه شونده تمايل داشته باشد، دانشجويان مي توانند خود را براي دور دوم سؤالات آماده كنند.

جمع آوري اطلاعات

در حالي كه بسياري از اساتيد بارها و بارها اميدوارند كه برخي مراحل مباحثه در مورد موضوعات قابل بحث يا مفاهيم جديد به طور خود به خود بين دانشجويان ايجاد شود، برخي اوقات پيش برد كار كمي مشكل است. سعي كنيد دانشجويان را به دسته­هاي مقابل هم در مورد يك موضوع تقسيم كنيد هر بسته پستي بايد يك بحث منطقي در مورد طرف ديگري آنان را مباحثه باشد. مي­توان بر حسب دلايل آن­ها در مورد بحث به آن­ها نمره داد.

سؤالات متداول

شما چند بار به سؤالات مشابه 3 دانشجو پاسخ داده­ايد؟ بارها و بارها بسياري از دانشجويان در مورد موضوع تكليف، مفاهيم دشوار ، يا نمرات سؤالات مشابه دارند. اگر هر شخص به صورت رودر رو سؤال بپرسد، شما مي توانيد سؤال را با صداي بلند پاسخ دهيد، اما ديگر دانشجويان ممكن است به پاسخ گوش ندهند. اداره يك محيط كاملاً بر خط زماني كه سؤالات دانشجويان از طريق ايميل فرستاده مي­شوند مشكل­تر است. بسياري از استاداني كه از سيستم آموزشي كاملاً بر خط استفاده مي­كنند، از ترافيك حاصله از سؤالات مداوم تكراري شكايت دارند. من جدا به شما توصيه مي­كنم كه هم انديشي در مورد سؤالات دانشجویان درباره مديريت آموزه­ها و نيز هم انديشي جدايي در مورد سؤالات آن­ها درباره موضوع اصلي ايجاد كنيد. به اين شيوه آن­ها قبل از اين كه ايميلي براي پرسيدن تاريخ امتحان به شما ارسال كنند،وادار مي­شوند در مورد هم انديشيها و پاسخ­ها مشورت كنند.

گروه­هاي مطالعاتي

يك راه حل براي تشويق دانشجويان به خواندن مطلبي كه از آنها خواسته شده، ايجاد هم انديشي­هاي مطالعاتي است. اين راه حل در مورد گروه­هاي سه تا پنج نفره از دانشجوياني كه به صورت دسته جمعي مسئول برگزاري يك بحث در كلاس هستند بسيار خوب عمل مي­كند هر دانشجو يك سؤال در مورد موضوع مطالعه مي پرسد و گروه بايد قبل از شروع جلسه كلاس به تمامي سؤالات پاسخ دهد. اين كار دانشجويان را تشويق مي­كند به اين كه نه تنها درس را بخوانند بلكه در روند پرسش و پاسخ به طور عميق در مورد آن موضوع درسي فكر كنند.

اشاره: راه حل ايجاد گروه­هايي ازدانشجويان كه از يكديگر در مورد موضوعات آموزشي سؤال بپرسند، به طور فرضي بر گرفته از گروهي از مهندسان است كه با يكديگر كلاس داشتند. همه آن­ها در اواسط ترم تحصيلي در يك گروه بودند اما نمي­خواستند به كلاس بروند. استاد پذيرفت كه با نوار ويديويي سخنراني­ها را ضبط كند و آن­ها را براي دانشجويان ايميل كند. خيلي زود استاد متوجه شد كه كارايي آنها در كلاس پايين آمده است، بنابراين او اصرار كرد كه آن­ها نوار ويديويي را با هم ببينند. او به آن­ها گفت كه هر 15 دقيقه يك بار بايد نوار را متوقف كنند و هر شخص سؤالي تنها در مورد آنچه كه ديده است بپرسد. تا زماني كه تمامي سؤالات پاسخ داده نشده بودند، آن­ها نمي­توانستند ادامه دهند. در پايان كلاس، گروه مهندسين دور از كلاس، سخنراني اجرا كردند كه حائز رتبه سوم در كلاس شد.

 

هم انديشي عمومي

اگر چه اكثر هم انديشيهاي شما بر روي يك موضوع آموزشي متمركز هستند، براي دانشجويان شما مهم است كه يك روش غير رسمي براي اطلاع از يكديگر داشته باشند، به خصوص اگر آموزش­ها كاملاً بر خط باشند يك هم انديشي اجتماعي مكاني است براي افراد تا در آن بتوانند بدون ترس از نمره يا به صورت هوشمندانه عمل كردن، صحبت كنند. ايده خوبي است كه هم انديشي عمومي خود را با چند سؤال جالب شروع كنيد. از همه بخواهيد كه خودشان را به كلاس معرفي كنند، بگويند كه اهل كجا هستند، چقدر دوست دارند كلاس را ترك كنند، غذا يا فيلم مورد علاقه آن­ها چيست و يا هر سؤال جالب ديگر، بسته­هاي پستي معارفه­اي بيشتر و جالبتر، باعث واكنش افراد بيشتري نسبت به آن­ها و ادامه بحث­هاي حقيقي مي­شود.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۷۷ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۶۹ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۵ بازدید)
شعار سال (۸۰۶۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...