هر بار كه شما براي دانشجويانتان هم انديشي ايجاد ميكنيد، شما نياز به اداره آنها در طي دوره داريد همانطور كه قبلاً شرح دادم، هم انديشيها وسايل پركاربردي براي شركت دادن افرادي است كه معمولاً در كلاس صحبت نميكنند. اگر شما بحث هايتان را قسمت مهمي از كلاس به حساب آوريد، حقيقتاً مي توانيد آنها را وادار به صحبت بنماييد.
البته، صحبت تعداد افراد بيشتر در هم انديشي به معني اداره بيشتر است. هم انديشيها مي توانند به سرعت جوانه بزنند و گسترش پيدا كنند مانند علفهاي هرز مگر اينكه شما بر آنها اعمال مديريت و آنها را هرس كنيد.
انتظارات مديريتي
اولين كليد مديريت يك هم انديشي، مديريت، توقعات دانشجويان است. شما بايد در برنامههايتان به دانشجويان اجازه دهيد كه بدانند اغلب قصد شما از پاسخ به سؤالات و بستههاي پستي چيست. به آنها اجازه دهيد بدانند كه شما هر روز يا هر هفته وارد هم انديشي ميشويد. اگر شما انتظارات را تنظيم نكنيد، برخي دانشجويان از شما درخواست پاسخگويي 24 ساعته خواهند داشت. براي مثال پروفسوري از ساعت 30: 1 نيمه شب شروع به دريافت يك سري ايميل كرد. يك دانشجو ساعت 30: 1 يك سؤال نوشت، در ساعت 00: 2 دوباره آن را پرسيد و در ساعت 30: 2 يك پيام دلخوركننده فرستاد. نهايتاً در ساعت 00: 3 دانشجو يك پيام فرستاد كه به رختخواب مي رود و از اينكه استاد پاسخ پيام او را به موقع براي كامل كردن تكاليفش نداده، بسيار ناراحت است. نياز به گفتن نيست كه فردا صبح وقتي پروفسور از خواب برخاست، از ديدن تعداد زيادي پيام دريافتي، بسيار متعجب شد.
رفتار
سر و كار داشتن با دانشجويان قانونمند و بي قانون يكي ديگر از چالشهاي مباحثه بر خط است. ممكن است برخي دانشجويان در يك بحث بر خط چيزهايي بگويند كه هرگز در حضور اشخاص نميگويند. سخنان گستاخانه و مضر ممكن است باعث بسته شدن يك بحث يا منحرف شدن كامل آن از سر رشته كلام بشود. براي جلوگيري از ايجاد اين وضعيتها، انتظارات خود را براي هدايت دانشجويان به وضوح در برنامههايتان و در هر جاي ديگري از سايت مشخص كنيد. همچنين استفاده از درجه بندي، رفتار دانشجويان را معتدل خواهد كرد، اگر نمرات آنها به گرفتن درجه بندي خوب از سوي شما يا همكلاسيهايشان وابسته باشد. البته، اگر وضعيت خارج از كنترل باشد، چاره نهايي شما اين است ك به سادگي تمام بستههاي پستي آن دانشجو را از هم انديشي حذف كنيد و سپس در صورت تمايل، هر گونه بي انضباطي ديگري را بررسي كنيد.
بايگاني محل هم انديشي
هر بار كه هم انديشيها خيلي طولاني ميشوند، ممكن است شما تمايل داشته باشيد كه آنها را بايگاني كنيد و بار ديگر مكالمه را با يك خلاصه خوب آغاز كنيد. در صورتي كه ابزار از پيش ساختهاي براي ايجاد بايگاني موجود نباشد، با كمي ابتكار، به سادگي مي توانيد يك مخزن براي مكالمات قديمي بسازيد.
براي بايگاني يك بحث:
- در محلي از كلاس ( اولين یا آخرين بلوك مكان مناسبي است) يك هم انديشي با نام « هم انديشي بايگاني» (Archive Froum) بسازيد. ممكن است احتمالاً شما مايل باشيد كه دانشجويان را از ارسال بحثهاي جديد منع كنيد.
- با بحثي كه قصد بايگاني آن را داريد داخل هم انديشي شويد.
- با انتخاب نام بحث شويد. در گوشه بالايي سمت راست صفحه منويي با نام « اين بحث را انتقال بده به ... " (Move this discussin to..) خواهيد دید
- از داخل ليست، گزينه « بايگاني بحثها» (Discussion Arochive) را انتخاب كنيد.
- اكنون شما بحث را در هم انديشي بايگاني مي بينيد. در نوار راهنما « لينكهاي هم انديشي » (Frums link) را انتخاب و سپس " هم انديشي اصلي " (original forum) را در ليست انتخاب كنيد.
- خلاصه بحث بايگاني شده را براي شروع مجدد بحث به هم انديشي اصلي ارسال كنيد.
استفاده از يك هم انديشي بايگاني شونده به شما اجازه نگهداري بحث قابل مديريت را ميدهد، در حالي كه تمامي جزئيات اصلي را حفظ ميكند. اين همچنين يك روش آسان انتقال بحثهاي خوب يك كلاس به كلاس ديگر و يك ترم به ترم ديگر است. اداره بحثها همچنين با استفاده از برخي كمكها آسانتر خواهد بود. برخي گزارشات حاصل از تحقيقات،مزاياي تعيين گروههايي از دانشجويان براي انجام تكاليف در مورد بحثهايي در رابطه با عنوان داده شده را نشان ميدهد. اگر گروهي از دانشجويان بدانند كه مسئولند بتوانند در مورد يك موضوع با آگاهي و بصيرت با همكلاسيهايشان بحث كنند، به نظر ميرسد كه آنها مطمئناً مطالعات انجام دادهاند و به راستي موضوع را درك كردهاند. آنها ميتوانند براي تأثير بحث، به سؤالات ابتدايي پاسخ بدهند، و يك بحث را بايگاني و يا خلاصه كنند.
براي ايجاد گروههاي مديريتي دانشجويان، هر هم انديشي يا بحث را به گروه كوچكي از دانشجويان واگذار كنيد. براي اجازه دادن به دانشجويان براي ارزيابي درجه بنديها، اطمينان حاصل كنيد كه درجه بندي هر شخص فعال شده است.