شنبه ٥ فروردين ١٣٩٦ -

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات




گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۰۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۲۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۸۱۸۰۴۰ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٤/١١ - ۷۵۴ مورد

مديريت محل هم انديشي

سه شنبه ٢٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ٩:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 524 نفر )


هر بار كه شما براي دانشجويانتان هم انديشي ايجاد مي­كنيد، شما نياز به اداره آن­ها در طي دوره داريد همانطور كه قبلاً شرح دادم، هم انديشيها وسايل پركاربردي براي شركت دادن افرادي است كه معمولاً در كلاس صحبت نمي­كنند. اگر شما بحث هايتان را قسمت مهمي از كلاس به حساب آوريد، حقيقتاً مي توانيد آن­ها را وادار به صحبت بنماييد.

البته، صحبت تعداد افراد بيشتر در هم انديشي به معني اداره بيشتر است. هم انديشيها مي توانند به سرعت جوانه بزنند و گسترش پيدا كنند مانند علف­هاي هرز مگر اينكه شما بر آنها اعمال مديريت و آنها را هرس كنيد.

انتظارات مديريتي

اولين كليد مديريت يك هم انديشي، مديريت، توقعات دانشجويان است. شما بايد در برنامه­هايتان به دانشجويان اجازه دهيد كه بدانند اغلب قصد شما از پاسخ به سؤالات و بسته­هاي پستي چيست. به آن­ها اجازه دهيد بدانند كه شما هر روز يا هر هفته وارد هم انديشي مي­شويد. اگر شما انتظارات را تنظيم نكنيد، برخي دانشجويان از شما درخواست پاسخگويي 24 ساعته خواهند داشت. براي مثال پروفسوري از ساعت 30: 1 نيمه شب شروع به دريافت يك سري ايميل كرد. يك دانشجو ساعت 30: 1 يك سؤال نوشت، در ساعت 00: 2 دوباره آن را پرسيد و در ساعت 30: 2 يك پيام دلخوركننده فرستاد. نهايتاً در ساعت 00: 3 دانشجو يك پيام فرستاد كه به رختخواب مي رود و از اينكه استاد پاسخ پيام او را به موقع براي كامل كردن تكاليفش نداده، بسيار ناراحت است. نياز به گفتن نيست كه فردا صبح وقتي پروفسور از خواب برخاست، از ديدن تعداد زيادي پيام دريافتي، بسيار متعجب شد.

رفتار

سر و كار داشتن با دانشجويان قانونمند و بي قانون يكي ديگر از چالش­هاي مباحثه بر خط است. ممكن است برخي دانشجويان در يك بحث بر خط چيزهايي بگويند كه هرگز در حضور اشخاص نمي­گويند. سخنان گستاخانه و مضر ممكن است باعث بسته شدن يك بحث يا منحرف شدن كامل آن از سر رشته كلام بشود. براي جلوگيري از ايجاد اين وضعيت­ها، انتظارات خود را براي هدايت دانشجويان به وضوح در برنامه­هايتان و در هر جاي ديگري از سايت مشخص كنيد. همچنين استفاده از درجه بندي، رفتار دانشجويان را معتدل خواهد كرد، اگر نمرات آن­ها به گرفتن درجه بندي خوب از سوي شما يا همكلاسي­هايشان وابسته باشد. البته، اگر وضعيت خارج از كنترل باشد، چاره نهايي شما اين است ك به سادگي تمام بسته­هاي پستي آن دانشجو را از هم انديشي حذف كنيد و سپس در صورت تمايل، هر گونه بي انضباطي ديگري را بررسي كنيد.

بايگاني محل هم انديشي

هر بار كه هم انديشيها خيلي طولاني مي­شوند، ممكن است شما تمايل داشته باشيد كه آن­ها را بايگاني كنيد و بار ديگر مكالمه را با يك خلاصه خوب آغاز كنيد. در صورتي كه ابزار از پيش ساخته­اي براي ايجاد بايگاني موجود نباشد، با كمي ابتكار، به سادگي مي توانيد يك مخزن براي مكالمات قديمي بسازيد.

براي بايگاني يك بحث:

  1. در  محلي از كلاس ( اولين یا آخرين بلوك مكان مناسبي است) يك هم انديشي با نام « هم انديشي بايگاني» (Archive Froum) بسازيد. ممكن است احتمالاً  شما مايل باشيد كه دانشجويان را از ارسال بحث­هاي جديد منع كنيد.
  2. با بحثي كه قصد بايگاني آن را داريد داخل هم انديشي شويد.
  3. با انتخاب نام بحث شويد. در گوشه بالايي سمت راست صفحه منويي با نام « اين بحث را انتقال بده به ... "  (Move this discussin to..) خواهيد دید 
  4. از داخل ليست، گزينه  « بايگاني بحث­ها» (Discussion Arochive) را انتخاب كنيد.
  5. اكنون شما بحث را در هم انديشي بايگاني مي بينيد. در نوار راهنما « لينكهاي هم انديشي »  (Frums link) را انتخاب و سپس " هم انديشي اصلي " (original forum) را در ليست انتخاب كنيد.
  6. خلاصه بحث بايگاني شده را براي شروع مجدد بحث به هم انديشي اصلي ارسال كنيد.

استفاده از يك هم انديشي بايگاني شونده به شما اجازه نگهداري بحث قابل مديريت را مي­دهد، در حالي كه تمامي جزئيات اصلي را حفظ مي­كند. اين همچنين يك روش آسان انتقال بحث­هاي خوب يك كلاس به كلاس ديگر و يك ترم به ترم ديگر است. اداره بحث­ها همچنين با استفاده از برخي كمك­ها آسان­تر خواهد بود. برخي گزارشات حاصل از تحقيقات،مزاياي تعيين گروه­هايي از دانشجويان براي انجام تكاليف در مورد بحث­هايي در رابطه با عنوان داده شده را نشان مي­دهد. اگر گروهي از دانشجويان بدانند كه مسئولند بتوانند در مورد يك موضوع با آگاهي و بصيرت با همكلاسي­هايشان بحث كنند، به نظر مي­رسد كه آنها مطمئناً مطالعات انجام داده­اند و به راستي موضوع را درك كرده­اند. آن­ها مي­توانند براي تأثير بحث، به سؤالات ابتدايي پاسخ بدهند، و يك بحث را بايگاني و يا خلاصه كنند.

براي ايجاد گروه­هاي مديريتي دانشجويان، هر هم انديشي يا بحث را به گروه كوچكي از دانشجويان واگذار كنيد. براي اجازه دادن به دانشجويان براي ارزيابي درجه بندي­ها، اطمينان حاصل كنيد كه درجه بندي هر شخص فعال شده است.

 


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو
مراکز ترک اعتیاد (۱۸۰۶۴ بازدید)
فرمت EXE چیست؟ (۹۵۴۲ بازدید)
مراکز تصویربرداری (۹۴۲۴ بازدید)
شعار سال (۸۰۵۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...